zondag 1 oktober 2006

01.10.2006 : TT Ardooie

Vanmorgen opgestaan om 6u30, ontbeten zoals velen al wellicht weten: Breakfast of the Champions: Choco Pops. Daarna richting Ardooie om samen met Steenbakker Pascal de 40 km af te haspelen op de 2e skobiatocht.

De start was aanvankelijk aan het sportcomplex in de melkerijstraat. Ik was net wat later aangekomen waardoor ik Pascal zag buitenkomen die zich al had ingeschreven.

Snel mijn steenbakkers-stickertje op een inschrijvingsformulier gekleefd en samen de toer begonnen met een paar forumbikers (waaronder; Veeteeteetje, Gothbiker, Lichterveldenoarke, Jocca, enz,…)

Zo vormde er zich zoals je kunt verwachten een treintje, dus Pascal en ik er maar bij, kort voor we onze eerste off-road kregen (na 5 km door een woonwijk te tsjeesen), begonnen er al een paar wagonnekes te ontkoppelen, tot aan de 1ste bevoorrading was het steeds, krierke in, baan op, krierke in, baan op.
De eerste helft hebben we aan een gezapig tempo gereden (maximum snelheid 33 km/u – laagste 21km/u), eens aangekomen aan de bevoorrading nam ik een stukske peer en een bekerke met geel dings erin. Toen kwam Pascal toe, die ontgoocheld bleek te zijn over het parcour omwille van zijn lange road-stukken. Ik kon alleen maar Pascal daarin gelijk geven.

Startend vanaf de 1ste bevoorrading staken we de weg over om zo in een aardeweg te rijden, verderop na een goeie 27km, lag er aan het eind van een krier een stuk darm die door de regen nat lag, onze wielen trokken scheef natuurlijk waardoor we moeite kregen om onze fiets recht te houden alsook onszelf. Kort achter ons hoorden we iemand vallen alsook zijn helm kraken, dus zo zie je nogmaals wat een helm te bieden heeft qua bescherming.
Kort voor de 2e bevoorrading reden we langs de grote weg, waar ik mezelf in een treintje had omsingeld, toen ik de kans had, maakte ik van de gelegendheid gebruik om me los te wrikken van dat treintje en samen met een andere biker hebben we tot aan het bos ons eventjes uitgereden.

Eens uit het bos, wachtte ik Pascal op, die het een beetje te snel vond, dus reden we samen op ’t gemakske naar de 2e en laatste bevoorrading op 8km van de aankomst. Vandaaruit gingen we opnieuw een stukje bos in die voor mij verwarrend erbij lag op het einde waardoor ik de akkers binnenreed, gelukkig was onze Pascal op tijd om me te waarschuwen, opnieuw een 2-tal km in de krieren aan een hoog tempo. Eens aangekomen in de gemeente Ardooie, wachtten er ons 2 technische parcourtjes op, het ene langs een voetbalveld, die je wegwijs maakte dmv linten, en een paar km verderop opnieuw hetzelfde die uitgetekend was op een oud voetbalveld.

Daar zagen we dan de aankomst, onze fiets niet vuil maar toch snel es onder de tuinslag gezwierd, 1 nadeel volgens Pascal was het feit dat er geen drogers stonden voor onze bikes.
Ergens gaf ik hem ook gelijk, terwijl de verantwoordelijke met een rare gezichtsuitdrukking onze richting uitkeek.

Met een leuke apres en een babbel zijn we huiswaarts gekeerd.

“Steenbakker Andy”

Afstand: 43,18 km
Duur: 1u44min
AVG: 24,8 km/u

0 reacties: