maandag 30 oktober 2006

28.10.2006 : TT Erwetegem

Vanmorgen tijdens mijn Choco Pops ontbijt-ritueel, hoorde ik iets kletteren op onze veranda... Mijn vader die eveneens meereed kwam vanuit de living met een gezicht van: "'t Is nie meugelijk e!" ik kijk terug van "Hell yeah, hoe vettiger, hoe prettiger!"Mijn vader wist niet wat hij ging doen, ik was vastberaden... Opnieuw liet ik mijn bodylanguage richting mijn vader uitstralen: "Thuisblijven bij regen is voor pussies". En ja hoor, hij ging mee.

Tijdens de rit ginds kregen we veel regen te zien, dus dat beloofd! We kwamen aan, we waren bij de eerste 20 van de inschrijvingen dus snel even mijn flyers voor onze VTT uitnemen en uitleggen op tafels alsook op presentatiepanelen, zodanig dat de toestromende massa(?) de nodige lectuur had.

Zo startten we met de 48 km in ons hoofd, meteen langs de grote baan Erwetegem - St. Maria Oudenhove, al snel doken we bij rechts inslaan onze eerste offroad binnen langs een wandelpaadje die een smurriepaadje werd bij de regenval van deze morgen. Tijdens dat berijden ook de nodige boomwortels ontwijken die enorm lelijk lagen en glad!

Na mij volgde mijn vader waarop hij zei: "Tes afzien zulle, rij gij mo want kzie dat weer kietelt bij gij". Dus nog even langs de zijde van mijn vader gereden tot aan de eerste splitsing, die zich in Zegelsem bevond. Mijn vader besloot toch maar de 28 km te doen, aangezien hij niet echt nog in vorm is. Dus de enige Balcaen-soldaat trok ten velde op zijn stalen ros! In deze VTT krijg je een andere stukje van de Vlaamse Ardennen te zien die alsook heel mooi maar ook heuvelachtig is, maar bij slecht weer ook even moeilijk kan zijn! Zo reden we namelijk langs de streek van Michelbeke, Zegelsem, Brakel, Flobecq (Vloesberg) en Zottegem. De bevoorrading na 22 km bevondt zich in een boerderijschuurtje waar een Aquarius consumptie verkregen kon worden, lekker! Snel op de fiets gesprongen en op richting... De Berendries! voor we die beklommen kregen we eerst nog een paar offroad stukjes te verduren.eens geklommen reden we dwars door een afgereden maïsveld die er best wel zwaar bij lag!

Al snel naderden we eens van mijn lievelingsbossen namelijk Forêt de Flobecq, waar de militaire sattelieten staan, daar hadden de goede mensen van de Emycotrappers een enorm leuk singletrack-parcours gemaakt met linten met mooie afdalingen en klimmetjes! (Chapeau mannen!) daar kon je naar hartelust de ziel uit je lijf rijden! Prachtig gewoon! Na een lang stuk afdalen in het bos reden we via fietswegjes richting Brakel en dan om beurt naar Michelbeke.

Al snel naderden we de aankomst in de sporthal te Erwetegem, waar we een voetbalveld inreden om dan zo via een landwegje de grote baan op te rijden, daar vormde ik een treintje met nog 2 anderen waar we aan een tempo van 37km/u de laatste 2 km aflegden.

Mijn vader stond me op te wachten met een blij, voldaan gezicht! Hij kwam bij me en zei: "Awel te mij nie gespeten dak meegereden heb!" Afspuiten, opbergen en nog snel een drankske en huiswaarts.

Mensen van de Emycotrappers, Afspraak volgend jaar!

"Steenbakker Andy"

Afstand: 46,60 km
Duur: 2u 22minAVG: 19,6 km/u

0 reacties: