zondag 22 oktober 2006

21.10.2006 : TT Melden

En ja hoor na eindeloos aftellen tijdens de werkweek, staan we opnieuw voor een weekend met VTT's voor de deur. Aangezien dit mijn enige was dit weekend, wegens materiaalpech na deze tocht was ik toch ferm content dat ik deze niet gemist heb!

Rond 9u ging ik alvast richting Het Dorpshuis De Linde in Melden waar zich de start bevond om te gaan flyeren voor de Steenbakkers VTT.

Eens terug, met mijn mond vol kwijl snel klaargemaakt, een laatste checkup en ready to go!Samen met mijne bikebuddy, Steenbakker Koen aka The Beast afgesprok,en aan mijn deur omstreeks 10u20.

Rap een babbelke geslaan en per fiets richting Melden! Langs de baan zagen we al een paar bikers richting Kluisbos trekken waar ik prompt opnieuw sop in mijn mond kreeg. Zalig toch dat mountainbiken hé?

Eens toegekomen, een plakkerke uitgehaald, inschrijven en let's go!

Beginnend van een veldwegje richting koppenberg waardoor we dan langs een 2de veldwegje de grote baan overstaken, om zo langs de onverharde weg van de Schelde te rijden. het kleinste gemeentje in Kluisbergen, namelijk Meerse reden we binnen om dan zo richting het Kasteelbos binnen te rijden, via de grote baan in Zulzeke reden we naar het eerste krierke van Kwaremont, vanaf daar kwam de BLOSO route van Kluisbergen aan bod, maar in omgekeerde richting, voor sommigen werden de plezante afdaling, vermoeiende beklimmingen. Zo kregen we de Oude Kwaremont te verduren, de Kerkenbos, en last but not least de beklimming van de Pensemont tot helemaal aan de Vierschaar.

Vandaaruit sloegen we links af waar we de geule binnenreden van "Den Ouden Booker" om dan zo via de vogelzang richting de hoogweg te rijden, plotseling blokkeerde m'n achterwiel waardoor ik de neiging had van over mijn stuur te gaan. Ik keek richting dat wiel... En ja hoor!!! Voor de zoveelste keer mijn achterwiel losgeschoten. Natuurlijk had mijn remschijf een slag gehad. Snel een technische ondersteuning van mijne moat Koen! Nogmaals bedankt he bro! En Hop! Richting de Kluisbos, eens beklommen bevoorrading aan het Boswachterhuisje.

Na de bevoorrading wisten Koen en ik al dat we richting de Toren moesten, van daaruit reden we de eerste afdaling langs de parking van de Toren in om dan zo via Balmoral weg te rijden, via de Oude Keuken reden we opnieuw een gravelweg omhoog om dan zo via de hoofdweg in het Kluisbos naar de Kwaremont terug te keren, via het bedrijfje van Willequet reden we Ronse binnen, daar kregen we een heel mooi kado: namelijk "De Witten Tak" en de "Schapendries" eens beklommen, langs de veldwegjes en paadjes van de Fiertelmeers om dan zo richting Maarkedaal te rijden, vanuit Ronse richting Maarkedal kregen we heel wat road te verwerken, waardoor het parcours wel enorm snel ging! Eens opnieuw via de N60 reden we richting Melden, vanuit Ronse zat ik al in het wiel van ne andere biker te boren, die ik er beslist wou afrijden, maar ik wachtte op het juiste moment. Dan zag ikmijn ideale kans... In Melden stond bij het ingaan van het Meldenbos een stand van Redbull (De meiskes die ze uitdeelden waren ook alleszinds voorzien van de nodige vleugels), Toen zag ik dat hij grabbelde achter een blikje Redbull en ja hoor, toen sloeg ik een demarrage in het veldwegje waar ik een paar meters voorsprong had, zo reden we aan de andere kant van het bos richting hetgeen waar we voor kwamen: De Koppenberg!!! ik zag ook dat hij enorm klein kon draaien bij het klimmen, dus een ferme voorsprong was geen luxe, zo reed ik aan een goed gezapig tempo het wandelpadje in om dan links af te slaan naar de Koppenberg! Helaas tijdens de beklimming werd ik ingehaald. Volgende keer beter! Na de beklimming stormden we de fameuze afdaling van de BLOSO route Oudenaarde af om dan zo via de achterkant van de Koppenberg richting de aankomst te rijden.

Na een foto uit te kiezen die genomen werd, trakteerden Koen en ik onszelf op een goede hotdog en een cocatje! Toen liepen we Katrien20 tegen het lijf, voor wie deze laatste onbekend in de oren klinkt, de sympathieke vrouw van de mountainbike.be-forum.

En zo trokken we opnieuw richting Kluisbergen met een slepend remschijfke, die de dag erna op me stond te wachten om opnieuw af te stellen.Deze Toertocht was subliem, prachtig parcours, prachtige organisatie en prachtige sfeer! De organisatie verdient een ferme pluim en een woordje van dank om via dit parcours de mooiste plekjes van onze Vlaamse Ardennen te tonen! Bedankt en tot volgend jaar!

"Steenbakker Andy"

Afstand: 49,99kmDuur: 2u 47 minAVG: 18,1 km/u

0 reacties: