zondag 8 oktober 2006

07.10.2006 : TT Heestert

Eindelijk onze eerste dag van het weekend, alsook meteen een dag met wolkjes met nu en dan een streepje zon, om 13u15 afspraak ten huize The Beast (aka Steenbakker Koen), die tegelijk ook mijn bikebuddy is. Zo reden we richting Heestert.

Samen met een lange trein van de Steenbakkers-Express inclusief een paar forumbikers zoals Lichterveldenaerke, Kluisken, Pro Team en Rhumboy spraken we af aan de start omstreeks 14u, om dan samen de trein op gang te trekken.

De rit zelf was heel mooi in elkaar gestoken, tot aan de 1ste bevoorrading zaten we steeds langs de streek van Heestert, Otegem en Avelgem waarvan de laatste ons richting mijn woonplaats bracht: Kluisbergen! Daar begon het radarwerk die je om te beginnen richting de Camping Panorama bracht om zo richting de Toren te gaan, tot daar was ik goed. Maar plotseling stond daar een manneke met een hamerke die me een tikske gaf. Eens boven begon ik opnieuw te recuperen waarvan ik aan parking de Toren de afdaling naar benenden schormde, en daar begon de kleine miserie.

Ik zag het fluo-lintje hangen maar het pijltje die rechts aangaf zag ik niet goed (mijn fout!). Dus ik rechtdoor, zo kwam ik op het gele blosoparcours van de Kluisbos terecht, ik had de indruk dat ik misreden was, ik daarna doorgereden richting de Vierschaar om dan zo via de hoofdweg naar de Toren terug te keren.

Eens de weg opnieuw gevonden heb ik een mooie post gepakt door namelijk haasje-over te spelen (maw gekatapulteerd over m'n stuur), hoe ik dat gedaan heb? Mijn stuur sloeg over waardoor mijn fiets bleef stilstaan, alhoewel mijn lichaam precies geen zin had om ook te blijven stilstaan.

Een klein schrammetje op mijn elleboog en een gezwollen knie, die laatste gaf me een beetje miserie mee voor de resterende km's van de toertocht. Solo gereden (op zoek naar mijn vrienden Steenbakkers) tot aan de grote weg in Escanaffles waar ik dan tot grote blijdschap mijn makkers zag rijden.

Daarna samen via Avelgem richting Outrijve om daar onze 2de en laatste bevoorrading binnen te rijden. Daar hebben we nog een leuk babbelke geslaan met Joost, Kluisken, The Beast en Pro Team.

Hup, de fiets op! Mijn knie begon redelijk stijf maar vooral pijnlijk bij zwaar trappen, in mijn achterhoofd galmde het: Don't be a sissi and move on!

Zo reden we langs het Kanaal Kortrijk - Bossuit de Steenbakkers-gemeente Moen binnen, om daar dan een heel leuk technische single-track te doen, eerst door een klein maar ferm klimmeke, om dan zo richting het graspleintje te rijden, eens gearriveerd wachtte er nog zo'n single-track op ons te wachten! Vette fun dus!!!

Daar hernamen we ons langs de baan van het kanaal Kortrijk-Bossuit om zo op het einde van de baan een maisveldje in te duiken, die ons vervolgens moest doen oversteken op een tamelijke drukke baan.Eens over, lachtte er ons een krierke toe met trein-rails van vroeger, een oude track van vroeger ofzo? Daarboven reden we richting de Keiberg om zo opnieuw de Moense binnenbaantjes in te duiken. Een speciale bevoorrading, gesponsord door onze Vice-voorzitter steenbakker Berre liet zich zoals altijd van zijn beste kant zien en trakteerde ons op een Ice-Tea.

Na een babbeltje opnieuw onze laatste km's ingezet, een wandelpaadje leidde ons naar de grote baan om Moen binnen te rijden, eens de baan overgestoken reden we zo naar Heesert via de oude treinweg. In Heesert zelf maakten we nog een kleine lus die ons zo via een boerderij bracht waar we over een-gemixte-aarde-bieten-berg moesten rijden, daarna een verfrissende rit langs de maïsvelden met een leuke zuigende ondergrond die ons moeizamer deed rondtrappen.

Zo reden we via de typische klinkerbaantjes van Heestert naar de aankomst. Waarop een hele leuke en gezellige apres volgde! Voor mij een dag om nieuwe steenbakkers te leren kennen alsook forumbikers! Kortom zoals altijd een supergezellige dag achter de rug zoals steeds met de Steenbakkers!

"Steenbakker Andy"

Afstand: 71 km (per fiets richting Heestert gereden)
Duur: 3 u 20 min
AVG: 21,5 km/u

0 reacties: