vrijdag 25 mei 2007

20.05.2007 : TT Opbrakel

Vandaag sinds lang eens helemaal alleen op stap... John was naar Beuvry in Frankrijk, Berre zit in het Brugse, Steven is op weekend, Wouter is geblesseerd sinds Wissant, Pascal is ziek, Yoerik zit thuis,...
Soit, ik wou de benen losrijden na donderdag en ging naar Opbrakel. Ik had beloofd aan Helena dat vroeger thuis zou zijn dan anders door de daguistap van donderdag... Belofte maakt schuld dus.
Ik 's morgens naar Opbrakel en daar de korte afstand gaan doen, 30 km... We zouden zien wat dat geeft.

Bij de inschrijving kwam ik direct Grote Plateau, Cowboy Peter en Lok36000 tegen. Die gingen voor de grote afstand, natuurlijk... Ik mij inschrijven en dan ook weg... De benen leken inderdaad nog wat zwaar van donderdag, maar dat zou gaandeweg wel verbeteren...

Deze tocht zou mij op stukken brengen die ik nog niet gedaan heb, maar toch niet zo heel ver van ons thuis zijn... Het zou dus leuk worden en ik kon eens helemaal op mijn eigen tempo rijden, zowel klimmend, plat, dalend,...

Op zich vond ik het wel een mooie tocht, met mooie stukken zoals Bois de La Louviere, La Motte, La Potterie,...

Wat mij vooral opviel, was het verschil in niveau... Ik die met redelijk zware benen zat, kon iedereen die ik in de verte zag rijden, makkelijk bijhalen en achterlaten. Het deed me denken aan mezelf in het begin, respect voor al diegenen die van de eerste kilometers al in het rood zitten en het toch volbrengen!

Op 't gemakske vervolgde ik mijn weg en genoot ik van de natuur en van de mooie stukjes offroad. Wel soms redelijke stukken verhard of op de oude spoorweg, wat niet echt spectaculair was... Nu ja, de korte afstand moet voor iedereen toegankelijk zijn hé, maar toch was het leuk.
Hier en daar een pittige afdaling waar een beginner toch wel soms eens extra zal slikken.

Uiteindelijk werd het Brakelbos dan het laatste stuk dat echt eens mooi was, met hier en daar een stukske echt ploeterwerk. Nog efkes doorgaan en we waren er...
Nog vlug de bike afspuiten, want veel volk was er nog nie... Nog nen ice-tea naar binnen en dan naar huis om juist de limiet van 11u te halen! De vrouw was weer content, voglende week dus weer een langere afstand...

Kaprijke, here we come voor de 70 of 90 km...

door Nick

0 reacties: