zondag 19 november 2006

18.11.2006 : TT St.-Andries

Opnieuw weekend! Na een trainingsritje van donderdag, stond ik al met genoeg jus in mijn benen om te starten in Sint-Andries, een gemeente die omringd ligt van bosgebieden, zo werdt het me tenminste verteld...

's Morgens om 7u15 met Steenbakker Koen afgesproken, om samen aan de start te komen waar we afgesproken hadden met Steenbakker Kurt, die in het Brugse woont, ook niet te vergeten was den Lucky Luc, die besloot om met ons samen te rijden, na een 200 m na de start kreeg ik al pech te verwerken, mijn boutje van mijn zadelpen was doormidden geknakt. Snel een fietsenwinkel zoeken, die we uiteindelijk gevonden hadden, dus snel een klemmetje erop en voila! Ready 2 Go!

Onze eerste stukken waren via een domein die ons zo richting ons eerste bosje bracht, op het eerste zicht een klein lapke grond, tot we opeens met onze neus op de feiten werden gedrukt...
Het was een single-track! Die in het begin oneindig lang bleek te zijn! Via grasstroken en andere onverharde en soms wel asfalt stroken (die tot het minimum werden herleid) gingen we van het ene bos naar het andere, Ik werd al met de VTT in Bekegem bekend geraakt met de streek maar hier reden we dan via Zedelgem, Varsenare, Snellegem, Jabbeke. Met prachtige lussen in bossen, velden, privedomeinen werd deze VTT in m'n ogen een pracht van een rit!

Het tempo lag meteen ook een pak hoger omdat het plat was, alhoewel omdat het plat is, wilt het niet zeggen dat het daarvoor makkelijker gaat! Want er zaten enorm veel taaie stukken tussen, stukken waarvan je dacht ik vlieg erover maar uiteindelijk werd je vastgezogen aan de grond.
Onze Koen was enorm sterk (Choco Pops?), de Kurt had een iets mindere dag, wat hem vaneigens niet belette om van deze tocht te kunnen genieten natuurlijk!

Een al wat hoger gemiddelde dan anders had ik want op een 15-tal km van de aankomst, kreeg ik een kriebeling in m'n benen, dus meteen ook gebruik maken en het tempo wat omhoog drijven, zo ben ik alleen via de prachtige stroken en bossen van dit landschap aan de aankomst gekomen. Met de gedachte in m'n hoofd dat dit een echte klassieker is voor de VTT's in Brugge druipte ik af richting Kluisbergen, om aan het kuisritueel van de fiets te beginnen.

Aan de Brugse Bikers: Tot volgend jaar en een pauwenpluim welverdiend!!!

"Steenbakker Andy"

Afstand: 57,78 km
Duur: 2u 47min
AVG: 20,9 km/u

0 reacties: