maandag 22 september 2008

zondag 14 september 2008 : TT Wetteren

Ik ben zoals gezegd naar wetteren getrokken bij de sympathieke mtb-club "2 many bikers".Om 10 voor 8 stond ik al paraat aan de inschrijving,die echter om klokslag 8 uur,maar van start ging.Eerst nog even gebruik gemaakt van de gratis koffie en na het betalen van 3 euro het ros op om deze streek ne keer te verkennen!!Over het parcour kunnen we duidelijk zijn:70 a 75% off-road waaronder hobbelig,zuigend en door het lange gras...stoempen!!Het lag er zwaar bij...mede door de hevige regenval van de voorbije dagen maar ook door mijn fluwelen benen,die maar niet mee wilden!!Ik kon geen trap teveel geven en echt géén macht steken,wat toch wel een beetje mijn kenmerk is!! Deze twee factoren deden me dan ook besluiten om de langste tocht van 70 km te laten liggen en voor de 50 km te gaan!!In het begin van de rit moesten we een smal pad nemen die smaller en smaller werd,en je op een bepaald moment in een niet zo diepe dijk moest rijden!!Daar ging het natuurlijk mis!! Ik bleef in de prikkeldraad haperen met m'n sok en kon me nog net losrukken!!gevolg:een vernielde sok en slechts een klein wondje!!Oef...effen chance gehad dus Dit kon veel slechter afgelopen zijn!!Met de nadruk op "afgelopen"!! Ze bleven ons maar off-road onder de dikken banden schuiven en het viel al op dat er hier en daar eentje aan het sneuvelen was!!'Stervende zwanen' zoals we ook wel eens durven zeggen.Toen we ook nog een 2e ravito kregen,waren we al op 18 km van het einde.Terug even goed en verzorgd als de eerste,met hier ook een instalatie waar menig dj jaloers zou op zijn!! en een vertegenwoordiging van "aquarius".Wijle terug weg...de laatste loodjes!!Nog enkele veldwegen en mooie singeltjes verder en het einde kwam in zicht.Nog de laatste jus uit de benen gereden en we kwamen terug aan het sportcenter "de warande".Hier kregen we nog een kort technisch parcour als dessert aangeboden en de toertocht zat er op!!Aan de afspuitstand was het nog redelijk kalm.Daar zal m'n vroeg vertrekuur wel voor een deel tussengezeten hebben!!De bike netjes gereinigd en met mijn inschijvingsbonnetje kon ik een potje aiki noodles gaan afhalen aan één van de opgestelde tentjes!!Allemaal héél mooi gedaan...precies ne kerstmarkt voor bikers in een aangenaam,lekker weertje!!Een tentje van breydelham,eentje met drank,een vip tent,een stand van een fietsboer en natuurlijk de niet te ontbreken dj!!Wat hebben die "2 many bikers" toch met muziek en dj's?Misschien moet je wel een minimum aantal cd's hebben om lid te geraken van deze club?? Enfin...mijn voormiddag was zéker geslaagd,al had ik liever met betere benen aan de start verschenen.En volgend jaar??Ja,waarom niet...al is de concurentie op die dag wel enorm groot
"2 many bikers" bedankt voor jullie inzet en organisatietalent!!
sportieve groeten...
dingo

0 reacties: