zondag 21 september 2008

zondag 14 september 2008 : TT Peruwelz (2)

het was super!!!!
Vanmorgen aan de inschrijving berrie gezien, die blijkbaar Ricardo en Lichterveldenare had gebeld, die ons iets voorbij de start stonden op te wachten.
Als we geen 90 tot 95% offroad hebben gehad, dan weet ik het niet.
De enige stroken asfalt waren, behalve msschn de laatste kms, verbindingsstukken tussen twee offroadstukken.
Uren in het bos gereden, zalig gewoonweg, zelfs voor iemand die niet echt technisch rijd.
Menige moeilijke stroken, en af en toe wel eens serieus baggeren, met hier en daar een venijnig klimmetje (zoals in die steengroeve en op dienen mini-terril).

Bijzonder goed meegevallen, ook het gezelschap

Volgend jaar met stip op mijne kalender, weer of geen weer

over een gemiddeld zullen we hier wel niet moeten spreken, we hebben goed en wel 4 uur op de bike gezeten voor 63 kms, wat meer dan genoeg zegt over de aard van het parkoers


door Philippe


Na enige moeite te hebben gehad om de startplaats te vinden (bedankt Ricardo en Siegfried) toch aangekomen en na 'Airco' gezien te hebben aan de start vertrokken. Siegfried en Ricardo stonden ons 500 m verder op te wachten, waarvoor dank. Dan vertrokken voor wat een schitterende tocht zou worden. Zoals Airco zei: 90 tot 95 % onverhard, waarvan toch 60 % single-tracks waren. Schitterend gewoon Let wel: het was gene zever want het gemiddelde liegt er ook niet om, en dit omdat het zeer technisch was en ook op bepaalde stroken heel modderig. Een ding weet ik zeker: bij leven en welzijn sta ik er volgend jaar zeker terug. Aan de aankomst ook nog Beasty gezien, was laat gestart en mocht de 60 niet meer doen (vroeger opstaan??)

door Berrie

Ja, is echt de moeite om daar te biken. Een zeer bosrijke streek. Sommige stukken waren wel gevaarlijk - Lichterveldenaerke en Aircoboy toch een paar keer de grond zien kussen, gelukkig zonder veel erg.
Laatste loodjes wel erg zwaar.
Aangenaam weer voor den après, dan nog mijn bike afgespuit en om 3u15 pas thuisgekomen.
Is wel de moeite geweest, maar als het volgend jaar er weer zo zwaar bij ligt kies ik misschien voor de 40.
We zijn goed samen gebleven vind ik, alleen de laatste kms heb ik toch op eigen tempo gereden, om mij niet op te blazen. Het was immers al een tijdje geleden dat ik nog een toertocht gereden heb. Volgende week ga ik naar Brugge naar de kroenkel en vanaf dan weer tochten in eigen streek.
See you on the road.

door Ricardo

0 reacties: