maandag 29 september 2008

zaterdag 27 september 2008 : TT Kruiskerke

verslagske :

Vrijdag afgesproken om rond 12u samen met Rudy in Kruiskerke te starten. Uiteindelijk maar om 12.30 vertrokken voor een ritje in een zonovergoten streek. Een mens zou al vergeten dat het een winterrit was.

In het begin de klassieke stroken uit de streek. Na enkele kilometers kregen we het eerste technische bos. Het was een stuk dat wel in meer tochten uit de regio zit, maar aanvankelijk herkende ik het niet. De parcoursbouwers hadden zich niets aangetrokken van de standaard singletrack, maar een nieuw aangelegd. Zeer verdienstelijk en vernieuwend, zeker daar dit stuk ook in hun zomertocht begin augustus zat. Meteen vielen er nog twee zaken op : 1. Rudy had duidelijk de betere benen, 2. mijn bike moest dringend in onderhoud. Het was me al opgevallen dat mijn ketting er wat losjes op lag. Nu is hij duidelijk aan vervanging toe. Op het middelste blad continu gekraak en bij de technische bulten vloog hij er meermaals af. Al snel besloten dat de rest van de tocht op het groot blad afgewerkt moest worden en dat was niet altijd even simpel. Tot overmaat van ramp begon ook een van mijn pedalen te kraken.

Daarna ging het via verschillende dreven en mooie offroadstroken naar Maria-Aalter en het traditionele domein van de Broeders van Liefde. Ook hier werd van het traditionele parcours afgeweken. We kregen zowaar een nieuw stukje! Op het einde van het domein kregen we de eerste bevoorrading die zeer goed voorzien was (oa Aquarius). De start kort na de middag bleek een goede keuze. Hoewel het over de hele lijn niet echt druk was in Kruiskerke, was het nu zeer kalm en rustig op de weg.

Na de bevoorrading kregen we bij de spoorweg nog een technisch bosje, waarna langzaam terug naar Ruiselede en Beernem (denk ik toch) werd teruggekeerd. We doorkruisten Bulskampveld waar we op één strook de oranje pijltes van de TT Hille-Zwevezele zagen. Het parcours voor morgen zal dus wel degelijk grondig gewijzigd zijn.

Na de splitsing ging het richting Hertsberge en Wingene. Na een best wel zwaar stuk (allé toch op een groot blad) stond Rudy plots stil met een lekkende band. Handig als je wel een reserveband meehebt, maar geen pomp of lepels. Dit was meteen de gelegenheid om mijn nieuwe pomp eens te laten testen. Bleek zeer goed te werken tot Rudy hem weer aftrok. 'Soupape' mee afgetrokken en opnieuw plat. Wellicht record in het platvallen, nog voor de band de grond raakte, al plat. #-o Niet getreurd en mijn reserveband uitgehaald, die gelukkig wel heel bleef onder het groot geweld van Rudy :wink:

Daarna zakten we af naar de tweede bevoorrading. Bij een bocht zagen we nog een koppel waarvan de vrouw aan het kijken was of haar tanden er nog allemaal in zaten. Wellicht gevallen (zonder helm, tss tss). De tweede bevoorrading bij Sint-Pieters-Veld was opnieuw in orde en zeer vriendelijk bediend. Daarna was het nog maar een 7-tal kilometers terug via de rest van Sint-Pieters-Veld en een mooie private strook die ik nog maar alleen in de rit van Doomkerke had gezien.

Het stof van onze bike wat afgespoeld. Toen ik naar mijn auto wou rijden, gebeurde dan toch wat al een tijdje zat aan te komen : de helft van mijn pedaal kraakte af. Kosten dus. Niet getreurd, 't weer was te mooi, net als de rit, dus afgesloten met een korte après in de zon. Aanvankelijk zat er nog niet veel volk, maar tegen dat we vertrokken begon het toch wat vol te lopen op het gelegenheidsterras.

Morgen op den Hille hopelijk even goed, het weer zal wellicht meezitten, hopelijk het parcours ook.

door Siegfried

0 reacties: