maandag 19 november 2007

zondag 18 november 2007 : Beachrace De Panne

Gisteren was het weer zover... voor de vierde maal stond ik aan de start van de strandrace in De Panne en ditmaal beloofde het extra zwaar te worden. Dit maal waren het niet alleen de 'bikers' die zouden afzien, ook de supporters (en dat waren er ditmaal, gezien de onmenselijke weersomstandigheden, heel veel) zouden het hard te verduren krijgen!

Een ijs-, maar dan ook ijskoude strakke zijdelingse wind in combinatie met de zoutige koelvloeistof uit de noordzee zorgden ervoor dat je het gevoel kreeg dat je vroeg of laat aan uwen bike zou vastvriezen en dan vroor het zelfs nog niet!

Wie op de strandstrook (goed voor zo'n 25 km) alleen kwam te zitten moest het gevecht met de barre natuurelementen staken en kon alleen maar hopen op beterschap... beterschap van een waaier bikers die je in ijl tempo voorbijschoten en waar je, soms, tevergeefs probeerde aan te klampen. En indien die kunstgreep lukte kon je enkele kilometers het gevecht met de wind winnen...

Maar de strandstrook was lang en onverbiddelijk en wie kapot ging (en dat moeten er toch zo'n vier- à vijfhonderd geweest zijn) moest de strijd staken.

Na 1 uur bollen, biken en beuken besloot ik dan maar om het op mijn gemakske te doen in de hoop dat ik binnen de 3uur 30 min (een half uur meer dan anders....) den arrivee zou halen.

En zo geschiedde. Na 3 uur en 7 minuten bolde ik tevreden en zelfs ontspannen over de eindmeet. Met plezier nog vlug den bike afgespoten, droge kleren aangetrokken en in aangenaam gezelschap den 'kustrace'dag afgesloten in één of ander restaurantje daar in de buurt.

Binnen twee weken is Oostende aan de beurt met waarschijnlijk zo'n 34 km. Ik kijk er al naar uit!

Tot slot nog een woordje van dank voor alle moedige onbekende supporters en met in het bijzonder dank aan het aanmoedigingswerk van ons vrouwkes, die toch ook zo'n drie uur de ijzige koude voor ons getrotseerd hebben!

Door Rik aka Bikske

0 reacties: