donderdag 18 oktober 2007

zaterdag 13 oktober 2007 : TT Elsegem

Deze morgen voor de eerste keer op de baan. We zouden vandaag weer eens de kaap van de 100 km overbruggen. Deze voormiddag een tochtje in Elsegem en deze namiddag met een ganse boel steenbakkers naar HEestert... We zouden dus moeten doseren vandaag en dat is niet direct mijn sterkste kant...

Rond 7u45 kwam Yoerik naar mij thuis om dan samen naar de fabriek van Willy Naessens te rijden. Het is toch wel eens makkelijk een tocht zo dicht bij huis...

We bleken de eersten te zijn... we waren dan ook een halfuur vroeger dan de officiële start... Eerst vlug affiches uithangen, folders rondleggen op de tafels, inschrijven en dan op baan. Eerst nog Yoerik zijne voorband opblazen want die bleek te lossen en dan pas op weg...

Het was redelijk fris, de mist maakte het redelijk kil. Was content dat ik mijn winter onderhemdje aan had. Zo had ik het dan toch warm genoeg om te beginnen.

Soit, het parcours dan...

Om te beginnen reden we naar de Merkegemhoek om dan richting de schelde te gaan rijden. Via de Schelde ging het dan naar het gekende Domein De Ghellinck. Om te beginnen veel stukken van de Blosoroutes, maar tot daar, het was leuk...
Na de Ghellinck gingen we richting Beveren, via het golfterrein, langs Abdij van Beaullieu...

Geleidelijk aan gingen we naar den eersten "klim" van de dag. Dat werd juist voor de bevoorrading, die ter hoogte van de "Lustigen Boer" lag. Redelijk vroeg als je het mij vraagt... Na 15 km en er bleek geen tweede te volgen...

Na de bevoorrading ging het richting Bouvelobos, dat altijd leuk is om te doen en altijd smerig ligt ook. Twee weken geleden er nog doorgeschoven met de zomerbandekes tijdens den tocht van Vichte... Nu gelukkig winterbanden... en iets droger... Wel nogal redelijk smerig, maar kom.
Op reserve erdoor en dan kalmkes richting de kanten van Wortegem.

Op de privestukken na bleek het wel nogal veel van de blosoroute te zijn. Niet erg voor mij, maar vele stukken waren dus niet onbekend voor mij... en toch...

Op een bepaald moment slaagde ik er wel in de gracht te gaan uitmesten... Mijn voorwiel gleed weg over het natte gras, met alle gevolgen van dien... Den dezen de gracht binnen en de bike op de neus met een redelijk gehavende neus als gevolg. Alsof da nog niet genoeg was, bleek het ook nog eens een gracht te zijn met een aantal doornstruiken er in. Dit wilde natuurlijk zeggen dat mijn benen ook redelijk geschaafd en "doordoornt" zijn...

Uiteindelijk waren we aan Flanders Field en gingen we de Spitaalbossen in. Zoals geweten zijn dit ook wel bossen waar er veel uit te halen is. Dit deed de organisatie dan ook. Dit werd voor mij het op één (Bouvelobos) na schoonste stukske van de tocht.

Na de Spitaalbossen gingen we dan via Anzegem richting Grijsloke oftewel Gijselbrechtegem, waar we dan nog effen ietske van hoogtemeters gingen opdoen. Den boer die een stukske kriere als privé aansloeg zal weer gevloekt hebben... De Weedries werd erna weer omhoog gereden. Via een paar paadjes dan maar weer naar de Blaarhoek en de Kloosterhoek als logisch vervolg daarop.

Daarna naar 't fabriek van Willy Naessens om de bike af te spuiten, dan naar de villa ernaast en den hangar om nog wat te drinken...

Na een consumatie en een hotdog weer naar huis om de bike te kuisen voor deze namiddag in Heestert... :-)

Door Nick

0 reacties: