woensdag 20 juni 2007

09.06.2007 : Regiotour

Vandaag van plan om samen met Rudy, Yoerik en Steve te starten. Toen ik op stond regende het pijpestelen, hoorde ik den donder en zag ik den bliksem... Niet echt het perfecte bike weer dus... Bij mijn ontbijt kreeg ik een sms van Steve die het momenteel niet zag zitten om in zo'n weer te starten... wou niet plooien en vertrok in de regen richting Zottegem.
ik daar toekwam stonden Petanker (Nick) en Vommie (brecht), de twee broers, al te wachten. Ook Lichterveldenoare (Siegfried) kwam nog toe. Na een tijdje kwam er een rode ferrari afgesjeesd... den Rudy was er ook...
ook nergens te bespeuren, maar was een misverstand achteraf gezien... Hij was sowieso van plan op iets later te starten dan wij. Hij ging voor de 70 wij waren ingeschreven voor de 130 km.
kozen we door het weer voor de 100 km. Het regende geen pijpestelen meer, maar het zag er toch niet echt veelbelovend uit... Rudy had nog last van een valpartij van de afgelopen week. Hij viel en had last van de lies. Het was dus afwachten wat het zou geven.
dus met allemaal op weg... Allez, diegenen die er nog waren... Na een viertal kilometer en wat gehobbel over de oostvlaamse bobbelkes, moest Rudy opgeven en keerde hij terug naar de start. De lies zou het zeker zo ver niet uithouden. Jammer... ons vorig jaar samen nochtans goed geamuseerd...
Als het na 4 km al niet meer draaglijk is, dan is het te zot om nog 96 km te rijden... We waren dus nog met 4.... Petanker, Vommie, Lichterveldenoare en ikzelf...
eerste kilometers was het tussen de regenbuien door wel aangenaam en droog weer... Tot en met de bevoorrading in Geraardsbergen was het nogal redelijk nat. Het werd dus de muur beklimmen in de regen. Het ging veel makkelijker dan vorig jaar... Misschien omdat hij nu in het begin zat? Da maakte het natuurlijk veel minder lastig dan na een 80 tal kilometer. Boven op de muur ging ik even tegen de vlakte toen mijn achterwiel bij het opdraaien over een borduur efkes niet mee wou en uitgleed op de kasseien...
de muur kregen we een mooie afdaling offroad die volgens de mannen aan de bevoorrading gevaarlijk was? Gevaarlijk? Tja, te zien zeker wa ge gewoon zijt?
De rest van het parcours is makkelijk samen te vatten, maar niettemin zeer mooi te noemen! Hoogtemeters waren er genoeg... Het parcours bleef constant glooiend, niet echt steil, maar ook niet plat. Misschien daarom dat Vommie zich na de eerste bevoorrading even liet gaan toen we de Muur gepasseerd waren? Een tiental kilometer later kwam hij echter zichzelf tegen, samen met de man met de hamer. Wij liepen dus geregeld wat minuten uit... tot we aan de bevoorrading wachtten op hem.
Tijdens de tocht werd duidelijk dat hij iets minder lastig was dan vorig jaar, misschien vooral door het weer? Vorig jaar enorm warm, waardoor inspanningen allemaal zwaarder doorwogen? Waarschijnlijk wel... Ik vond het alleszins veel aangenamer biken vandaag dan vorig jaar in die immense hitte... Het gevolg van die mindere hitte was ook wel dat je soms de indruk kreeg dat de bevoorradingen elkaar heel vlug opvolgden. Vorig jaar waren ze uiterst nodig, nu iets minder.
Naar het einde toe begon mijnen bike meer en meer lawaai te maken. Toen ik aan het einde keek wat er scheelde bleek mijn cassette los te zitten... Misschien van de val op de muur? Wie weet, maar dan ben ik 80 km met een losse cassette aan het rijden geweest... Gelukkig liep alles goed af...Ik heb mij vandaag voor de verandering eens goed geamuseerd en zal volgende week weer voor de lange afstand gaan...

door Nick

0 reacties: