dinsdag 20 maart 2007

10.03.2007 : WTC Rally Moen

Magnifiek weerke! de zon straalt vantussen de bomen toen ik op weg was richting zaal Den Tap in Moen. Het ging een zalige dag worden!

Na het inschrijven reden we via de binnenwegjes naar Moen richting Kanaal Kortrijk-Bossuit.
Via het sluis in Bossuit gingen we zo via de Schelde naar Escannaffles. Er werd al reeds vertelt dat de tocht zich steeds langs de Walen liet leiden, maar ook ik ben een believer dat Wallonïe ferm mooie kantjes heeft op gebied van Mountainbike & Wielrennen...

Ondertussen reden we Celles binnen om zo ons roer om te slaan richting Pottes. veel volk was er niet op de baan hier een daar een klein peleton van wielerclubs waar ik me dan eens tussenschoot. Nu en dan een "wielplakkerke". "Just gelijk de echte!"

Nadat we Pottes binnenreden gingen we verder Wallonïe verkennen langs een stil en klein dorpje genaamd Molenbaix. Via dit dorpje reden we naar de grote baan van Ronse - Doornik om zo naar Velaines te rijden. Daar kwam ik de bekenste moddervreters van Moen tegen,... Ja hoor "De steenbakkers"!
Ik zag in de verte ook nog een renner rijden die me in het begin had overgestoken, dus dacht ik: "Ik ga me es in zijn wiel schieten!" Zo reden wij samen aflossend op kop langs de mooie streek van Mont Saint Aubert, Obigies en opnieuw Molenbaix...

We kwamen langs de andere kant van Pottes op zo via de brug ons op Vlaamse bodem te begeven namelijk: Spiere, via Spiere reden we langs de flanken van Sint-Denijs en zo opnieuw langs Bossuit, daar pikten we in bij een groepje renners waar we dan samen in groep naar de aankomst reden in Moen!

Ik heb me alvast geamuseerd! En ik zal zeker nog een tocht meedoen met de koersfiets want ik heb de smaak te pakken!

door Andy

0 reacties: