dinsdag 20 maart 2007

11.03.2007 : TT Heestert

Weeral bollen we uit richting een nieuwe werkweek, maar als afsluiter besloot ik om richting Heestert te rijden, om aan een ietwat onbekende tocht deel te nemen. De 3 molentjestocht...

Mijn mountainbiketochten zijn sedert ik train voor de Ronde van Vlaanderen, vermindert maar stilaan ben ik opnieuw de draad aan het oppikken, en dit deed ik ook vandaag!

De inschrijving ging door in de voetbalkantine van Sparta Heestert. Ik begon de tocht omstreeks 10u, meteen reden we al off-road langs de zijkant van het votbalplein omvervolgens via een houtenbrugje onze eerste aardeweg in te rijden.

Bij onze eerste kilometers werden we glansrijk geintroduceerd met de mooie streek van Otegem, Ingooigem en natuurlijk ook Tiegem... Na de TT in Zwevegem had ik zowat een beetje van een negatief gevoel over mijn conditie op de MTB, maar ik had precies die dag een dipje, want vandaag was ik ferm goed bezig! Aan een snel tempo reed ik via de stapsteentjes en de boerekrieren Ingooigem binnen die ons zo richting de achterkant van de Tiegemberg leidden.

En zoals verwacht kregen we natuurlijk de alombekende aardestrook tussen de appel-en perenkwekerij, die er verbazend genoeg mooi bijlag...

Via Tiegem reden we dan naar Waarmaarde waar ons een kleine bevoorrading te wachten stond, na mijn energiedrankje opgeslorpt te hebben, sprong ik vol motivatie opnieuw op mijn alu-ros om te volgende kilometers te verteren, en dit waren meteen ook een van de zwaarste...

We werden via de Schelde langs de flanken van de oude Kwaremont gestuurd waar we vervolgens de 2 aardewegen moesten berijden die er tamelijk vettig bijlagen... Vooral de laatste was eentje om U tegen te zeggen! Maar zo hebben we het graag nietwaar!

Vervolgens via een lusje rond het kunstenaarsdorpje te rijden daalde ik volle vaart de gravelweg van de Kerkenbos af, om dan zo de Pensemont omhoog te klimmen, en voor de kenners onder ons, wanneer je de Pensemont beklimt kom je uit aan... jawel,... De Kluisbos! Aan het eind van deze leuke beklimminging kwamen we uit aan de Ferme Du Christ, zo reden we via de hoofdweg in het bos langs de Balmoral naar beneden...

Daarna volgde tot in Amougies het leukste gedeelte in het bos namelijk de singletracks! Zalig!
Via de achterzijde van de Kluisbos, Mont d'Enclus genaamd reden we via Centre de Protestant een paadje in waar we dan via Orrior naar onze laatste bevoorrading gingen, ondertussen was de zon doorgebroken en een mooie prachtige dag kon niet meer stuk!

Aan de laatste bevoorrading kwam ik 2 oude bekenden tegen! De Voltman en Kluisken, de laatste is een dorpsgenoot van me...

Na een babbeltje te slaan reden Kluisken en ik de tocht verder uit, we reden aan een gezapig tempo langs de Schelde om dan vervolgens zo langs de oude ijzerweg naar Heestert te rijden.

Bij de aankomst hielden we samen met de Voltman een leuke apres... Nadien reden Kluisken en ik samen richting good old Ruien!

Wat een mooie afsluiter! Een prachtig dag! Een prachtige tocht! Ik ben vreeeeed content!

door Andy

0 reacties: