dinsdag 20 maart 2007

17.03.2007 : TT Gavere

Deze week had ik de nachtshift, maar toch wou ik een TT inlassen tijdens mijn wegrittenschema voor de Ronde van Vlaanderen, dus mijn oog viel op de 10de Slag om Gavere-VTT.

Om 13u had ik afgesproken met mijne goeden moat; Dark Dingo. Met deze is het altijd vette fun tijdens een TT dus dat is al een reden te meer om mee te doen!

Toen ik in de inschrijving toekwam (die doorging in de kantine van de lokale voetbalclub) zag ik Dingo vergezeld met Lichterveldenaarke en ScubaLuc, de laatste had al zijn kilometertjes opgevreten... Dus was het aan ons om de streek te verkennen.

de eerste 14 km waren best wel afwisselend, startend langs de Schelde en dan zo via Scheldemeersen langs kasseistroken opnieuw naar de dorpskern van Gavere om onze eerste bevoorrading in ontvangst te nemen. Alles verliep goed vlotjes aan een gemiddelde van 23km/u.

We beseften alledrie maar al te goed dat dit niets was in vergelijking wat komen zal... Deze tocht was wel een mooie manier om de streek via off-road te verkennen, elke gemeente; Gavere, Vurste, Semmerzake, Baaigem en Dikkelvenne smeten hun troeven op tafel, vooral de zand-achtige stroken in Semmerzake blijven me bij aan deze tocht alsook aan de radarpost de best wel technische afdaling was leuk!

Naast de offroadstroken kregen we ook veel kasseien te fretten, waar ik absoluut geen probleem mee had! de tocht zelf bood ons een waaier van offroad, road, kasseien en meersen aan...

Na de laatste bevoorrading kreeg onze goede vriend Dingo last van zijn ketting en cassette waardoor we wijselijk besloten af te haken richting de 55km... Om verder te gaan; wat me bij de laatste kilometers opviel was het roadgehalte die wel wat toenam natuurlijk wanneer je richting Zingem en Asper rijdt, mag je je al wat meer verwachten aan grindwegjes, stapsteentjes, enz,...

Als kers op de taart mochten we het parcours van de Superprestige CycloCross van Gavere (in en rond het kasteel en miliair domein van Gavere) ons volop uitleven! ZALIG! Na een korte babbel hebben we samen nog ene gedronken, en daarna scheidden onze wegen want onze korte maar leuke bijeenkomst was opnieuw afgelopen... Jammer want het was reuzeleuk! Bedankt Dingo en Lichterveldenaarke voor de toffe bike-apres-midi!

door Andy

0 reacties: