zondag 24 september 2006

23.09.2006 : TT Vlaamse Ardennen Vichte

Vandaag enorm veel goesting om te gaan biken... Het zou mijnen eersten worden dit weekend. Morgen staat Ingelmunster nog op het programma. Deze namiddag is het wandeltocht van de school van Helena en deze morgen moeten er nog een aantal dingen opgehaald en klaargezet worden. Had dus niet echt veel tijd... Ik ging dus naar Vichte voor de kleine toer van 40 km.
Ik verwachtte er niet zo heel veel van, omdat er op den topic van vorig jaar op MTB.be nogal veel van baan gesproken werd...

Ik ging dus alleen op weg naar Vichte. Op de parking kwam ik Siegfried, aka Lichterveldenoare, tegen. Aan de start bleken Fvermander, Traxer, VTT'tje en Grote Plateau ook aanwezig. Ik zou wel efkes met hen meerijden. Dat was dus het plan, maar na een kleine tweetal kilometer was de splitsing er al. Ik koos voor de "korte" en zij voor de "lange". De rest zou ik dus maar alleen doen.
Voor de 40 werd het eerst effen rond Vichte en Ingooigem draaien en keren met de gekende stukken zoals de Schernaai, de Tsjampenstraat, de krier achter het Lijsternest, de "beklimming" via het stapsteentje om dan af te dalen naar den boomgaard,... Niet veel nieuws dus... Daarna draaien en keren rond Tiegemberg om dan af te zakken richting Kaster.

In Kaster was het achter de kerk afdalen richting de Varent, maar die deden we misschien voor een tiental meter om dat via de Hoeve van Gerniers (burgemeester Anzegem) weer op te draaien richting Kaster. Aan de hoeve kwamen we aan de bevoorrading. Die was goed, niet uitgebreid, maar goed gepast... Meer moet het niet zijn.Ondertussen was ik Jowan VDO, een mede-steenbakker, al tegengekomen en voorbijgestoken. Nadat hij aan de bevoorrading kwam, waar het trouwens wreed vriendelijke mensen waren, zette ik weer aan. Daarna was het richting 'stapsteentje naar het einde van de wereld" om dat via de (zoveelste) tarmac riching Grijsloke te rijden. Op een tiental meter van mijn deur ging het dan langs de spoorweg naar de Kloosterhoek om dan de krier te volgen... Via enkele stukken kwamen we dan in het Bouvelobos terecht... Mooi, schitterend stuk bos!

Jammergenoeg leed ik hier kettingbreuk. Gelukkig had ik de kettingtool en een powerlink mee! Ik kon mezelf dus verhelpen en ging dan maar verder... Het ging dan richting de Hemsrode om dan te vervolgen naar de Wortegemse bossen... Van daaruit dan via een boel (voor mij onbekende) stapsteentjes richting Vichte.Ik consumeerde daar nog gauw een cola en dan richting home...

De toer was op zich niet echt schitterend, maar ik was al content dat ik ook deze ochtend weer kon genieten van de op bepaalde plaatsen echte bos- en natuurgeur!

auteur : Nick

0 reacties: