maandag 1 januari 2007

30.12.2006 : TT Leupegem

Wat een wind vanmorgen gepaard met regen... Dat zag er niet goed uit...

Omstreeks 10u30 ging ik van start met niemand minder dan... FILIP MEIRHAEGHE! alsook de elite zonder contract: Davy Thienpont, een leuke rit zo ging het zeker en vast worden! Filip was zeker heel joviaal en sympathiek, voor mij leek het alsof ik aan het dromen was dat ik een toertocht reed met mijn superheld!

De Start ging door via de spoorweg die Leupegem met Ronse verbind, zodoende dat we onmiddelijk via de stapsteentjes Kerselare binnenreed,... Wel binnenrijden was niet echt het juiste woord want voor de kenners onder ons is Kerselare en andere omliggende gemeentes best wel voorzien van de nodige klimmetjes!

Oh ja, de beentjes zaten goed, mijn jus in de benen kwam goed aan de kook. Zo reden we via Kerselare richting Nukerke, een deelgemeente van Maarkedal. Deze laatste biedt oneindig veel krieren, grasstroken, bospaadjes,... een echte MTB streek dat staat vast! We bleven continue de mooie streek van Maarkedal verkennen, en dit allemaal langs de flank van de N60 (in het begin). Ook begon in de Steenbeekdries het echte radarwerk, door zijn kassei-belegen strook maakte dit het des te spannender! Na de helling reden we opnieuw richting de grote baan Nukerke-Etikhove, waar we rechtsaf sloegen, vervolgens opnieuw rechts en zo kwamen we in een afdaling terecht die tamelijk steil naar benden ging alsook goed bespoord lag. Ik en nog een andere mtb'er hadden blijkbaar een verkeerd spoor gekozen want we zagen de ene na de andere ons voorbij vlammen... Algauw kwamen we richting de Taaienberg die we dan ook opreden... Zalig!

Richting Nukerke; naar onze eerste bevoorrading, vooraan in een andere deelgemeente en tevens de thuishaven van 's werelds beste mtb'er: Filip Meirhaeghe, namelijk Schorrisse!

Na een babbel en appelsientje reden we richting de Muziekbos in Louise-Marie, een prachtbos als je het mij vraagt! Jammer dat er niet meer kon uitgehaald worden... Misschien volgend jaar hé.

Na het muziekbos reden we algauw richting Schorrisse opnieuw om zo Etikhove binnen te rijden... Plotseling zei Filip: He, zin in een klimmetje offroad? "Hell Yeah!" klonk het als antwoord! Dus op naar de Ladeuze om die vervolgens offroad te beklimmen. Een zwaar stuk als je het mij vraagt! Onze Filip toonde aan hoe het moest en om het nog mooier te maken: bovenop de helling sprong hij nog eventjes met zijn achterwiel een aantal malen op en neer. Goddamn, wat keek ik bewonderd toe!

En zo kwamen we algauw aan de magische "42"km. Na een leuke babbel (om maar te zwijgen de talloze babbels tijdens de rit) met Filip zijn onze wegen gescheid. Hopelijk niet voor lang want ik heb veel te danken aan Filip, want het is hij die me opnieuw op mijn fiets bracht, hij was de drijfveer voor mijn drastische dieet-periode! Kortom een kerel uit de miljoenen met een hart van goud! Dankuwel Filip voor deze rit! En alvast een leuke eindejaar toegewenst!

"Steenbakker Andy"
AFSTAND: 44,32 km
AVG: 18,5 km/u
Duur: 2u 12min

0 reacties: