maandag 1 januari 2007

26.12.2006 : TT Deinze

Tuut tuut tuut tuut , jaja 7u15 , daar was mijne wekker al die het me behoorlijk lastig maakte om uit mijn warm bedje te geraken . Na wat moeilijke nachten met ons zieke dochtertje kon ik de slaap wel goed gebruiken . Maar het was om te biken en na een afwezigheid van 2 weekends had ik er wel zin in . Onderweg naar Deinze enkele goede oude nummers gehoord op radio DONNA die me volledig in de stemming brachten !
Ik had afgesproken met Steve en Bart ( 2 collega's Steenbakkers ) en er zou ook nog nen werkcollega van hen , Andy genaamd , meerijden .
Bij aankomst aan het sportstadion van Deinze zag ik al dat het een drukte van je welste was . Steve zijn nummer zat nog niet in mijn gsm , maar we hadden elkaar bij de inschrijving al vlug gevonden . Nog efkes een hapke van mijn isostarreepke voor de honger , kennismaking met Bart en Andy en we konden eraan beginnen .
Van begin af aan zag het er al naar uit dat deze één ging worden op snel tempo , aangezien de eerste aantal km's off road ( zoals vriendelijk gemeld door de organisatie ) die wel van pas kwamen na al dat eten en drinken van de feesten . Zo kon dat toch al wat beetje beter zinken . De boerewegels en asfalt wisselde elkaar af maar vanwege het rustige weer lag alles er (te) schoon bij . Toen we de kanten van Deurle - Sint-Martens-Latem fietsten , mooie streek trouwens , werd het al wat beter . Het technische crossparcour was er nochtans eentje om uw vingers van af te likken , maar wegens de massa bikers niet echt voluit kunnen gaan . Het bleef daarna erg snel gaan , kzat al te hopen op die eerste bevoorrading die er zou komen na 24 km want kwas efkes op mijn tong aan het bijten omdat die maar wegbleef . Na ieder draai zat ik al rond te kijken tot ze uiteindelijk na 27.5 km welgekomen was . Een heerlijke bevoorrading , nog nooit gezien ! Van alles wat wils : soep , kaas , snoep , chocolade , fruit , wafels .. en voor elk een 0.5l Gatorade . T'was voor onze vieren een moment om efkes op onze positieven te komen . Bij het terug vertrekken bleef het tempo , zeer tijdelijk dan wel , al ietwat lager , kwestie van een beetje te doseren want er wachtten ons nog enkel bosstroken die er , volgens Steve me vertelde , er redelijk zwaar kunnen bijliggen . Maar ze waren allemaal perfect berijdbaar , heel weinig modder ( we waren dan ook niet vuil ! ) . Toen stuitten we op een groepke bikers ( van ne man of 8 ) die ons voorbijstaken en Steve had ook rap door dat ik er mij ging aankoppelen waardoor hij hetzelfde deed . Het was een biker met een cyclocrossfiets die constant het tempo maakte en wij in een waaierke reden . Man , het tempo liep hoog op , we zaten rond de 33-34 km/u te rijden . Voor Andy en Bart ging dit net ietske te vlug waardoor ze besloten niet mee aan te pikken . Net ons benen nu serieus warm hadden ( amai nie ! ) kwam er plots nog een 2e bevoorrading opduiken op 6km ! van het einde . Hier vlug een Red-Bull-ke binnengekapt maar gezien dat da bendeke reeds terug vertrokken was . Dus hebben we zelf wat tempo blijven maken tot we , na de meeste km's weg en politiebegeleiding bij enkele oversteekplaatsen , terug aankwamen aan het sportstadion ! Vlug den bike-wash ( wel jammer dat er weinig kracht op het water zat ) binnen , waar we ook een gratis cola zero kregen , en dan een lekker 'fris' doucheke gepakt en nog een leuke après gemaakt met Steve en Bart . Twas dus bruine Ename dat we dronken ! Vastgesteld dat geen enkele van ons drieen iets hadden met de tombola , er viel trouwens een mooie Orbea te winnen .
Ook op den après onze vriend Gothbiker nog eens tegen het lijf gelopen , maar anders weinig gekende forummers gezien . Denk dat de meeste West-Vlamingen in Wingen zaten .
Steve , Bart , en Andy bedankt voor het toffe gezelschap !
Ook een dankwoordje aan de prachtige oganisatie ! Zeer goed verzorgd , ze kennen alleszins hun vak !

Deinze , tot volgend jaar !

door Pascal

0 reacties: