maandag 11 december 2006

10.12.2006 : TT Zedelgem

"Het weer is meestal zonnig behalve in het zuiden en het oosten van het land waar het nog nevelig met vrij veel lage bewolking is. Over het westen van het land hangt er ook wat hoge en middelhoge bewolking. De temperaturen schommelen tussen 2 graden op de Ardense hoogten, 5 graden in het centrum van het land en 6 graden langs de kust. De wind waait zwak tot matig uit zuidwest"

Zo luidde het weerbericht deze morgen om 7u. Het enigste wat we nog nodig hadden om deze voormiddag perfect te maken is een leuke VTT om te rijden. En die had ik vandaag te pakken.
De 9de BossenVTT ging door in de Sporthal, De Groene Meersen te Zedelgem.

Als één van de eersten kwam ik me inschrijven, tegelijk ook mijn laatste flyers van onze 8ste SteenbakkersVTT op tafel gelegd.Toen ik me begaf richting de start zag ik mijn altijd-symptathieke-forumbiker/buurman Joost aka Jodelaietie. Dus besloten we als echte Ruienaars met goede voornemens deze tocht samen af te haspelen. Ik werd al door de VTT's van Sint-Andries en Bekegem geïntroduceert met deze bosrijke omgeving, voor Joost daarentegen was dit de eerste keer.
Maar zeker en vast de laatste niet denk ik.

Vanuit de sporthal startten we via Zedelgem, waar na een kleine 3km al een singletrack in het bos op ons lag te wachten, kwijlen maar! Zo sloegen we ons roer richting stuurboord waar we een gemeente met prachtige aardewegen en bossen op ons lag te wachten: Sint Andries! Wat kon je zoal verwachten? Het Vloethemveld, Beisbroek, Tudor,...

Op een gegeven moment kwamen we in een provinciaal domein terecht die me heel bekend voorkwam, waar we zoals kindjes in een speeltuin mochten volle pulle geven. Want dat was het wel, een snel parcours zowel over het hele terrein! Maar soit, toen zag ik het aan de bevoorrading, we waren verzeild geraakt in het provinciaal domein in Tillegem! De bevorrading was mooi uitgebreid, een gratis consumatie van Aquarius, Grany koekjes, water en voor de lekkerbekken een smakelijk taske soep!

Na een babbeltje besloten Joost en ikzelf om dan maar es opnieuw op onze alu-ros te springen en de laatste helft van de toertocht af te werken. Na het domein uit te rijden reden we richting Loppem waar we langs de spoorweg over een aardeweg moesten rijden met hier en daar uitstekende steentjes, alsook werd het een strook met levende hindernissen. Blijkbaar was er een wandeltocht aan de gang waardoor we tal van wandelaars op bepaalde stroken moesten ontwijken.

Algauw kwam de Lac te Loppem aan beurt waar we naar hartelust konden racen a la Sven Nys! Een zalige plek vind ik althans! Eens we uit de Lac kwamen, sloegen we aan de splitsing rechtsaf waar we ons laatste bos tegemoet reden, namelijk het Merkenveldbos, daar besloten 2 veldrijers plots de pausgroet te doen middenin de bosgrond... Tja,... Iedereen heeft zo zijn manier van bosverkenning ;)

Zo dachtten we ook dat de adrenaline nu langzaam ons lichaam mocht uitsijpelen, maar niets was minder waar! Op weg naar Zedelgem sloegen we langs een huisje linksaf waar we plotseling met een lange rij stonden aan te schuiven, voor sommigen was dit kleine technische stukje net iets te zwaar. Dus aanschuiven maar! En inderdaad het 2de deel van de strook was veel te diep om te kunnen rijden.

Een 4-tal km voor de aankomst kregen we ons laatste technische stukje die ons via een aardeweg richting een woonwijk vlakbij de Groene Meersen bracht.Eens aangekomen gaven we onze fiets een douchebeurt en daarna onszelf!

Na een fris drankje besloten we om richting het goede oude Kluisbergen terug te keren!Beste DVV-Trappers jullie hebben de streek van Zedelgem alle eer aangedaan!Een prachtige streek + een prachtige organisatie= 10/10 voor deze VTT!

Tot volgend jaar beste DVV Trappers!

"Steenbakker Andy"

Afstand: 46,52km
Duur: 2u 05min
AVG: 23,1km/u

0 reacties: